Wienernougat med trillingnöt

publicerat i Godis, Tema: Jul;
 
Wienernougat är mitt favoritköpesgodis under jul! Wienernougat kan man göra själv med flagad mandel, men jag bestämde mig för att istället göra min nougat med tre olika sorters nötter. Bakom lucka nummer 6 gömmer sig mina nougatgodisar.
 
Dessa tar inte mer än 10 minuter att göra, och blir sagolikt goda!
 
 
Wienernougat med nötmix
 
150g mörk choklad
250g nougat
en näve pistagenötter osaltade
en näve pecannötter osaltade
en näve cashewnötter osaltade
 
Hacka nötterna grovt. Smält nougat och choklad tillsammans och rör ner nötkrosset. Klä en form med plastfolie, och bred ut nougatsmeten. Låt den stelna i kyl och skär sedan valfritt stora bitar med en varm kniv. 
 
 
Använd de nötter du själv tycker är godast!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av annsoh:

ååh! jätte fin blogg du har! :) följas via bloglovin :)?

Svar: Tack så jättemycket! Jag brukar inte byta bloglovin, men du får så mer än gärna följa mig :)
Suzanne Bruks

2:a kommentar, skriven , av Marie Bergman:

Ännu ett gott recept att baka när jag kommer hem alltså :) Strålande! :) Trevlig helg fina du!

Svar: Hurra! Det är klart du ska testa dem alla :) tihi. Kram vännen.
Suzanne Bruks

3:e kommentar, skriven , av Emma | Tillvaron:

Men fy fan så gott! Ska göra en låååång lista på julgodis jag ska göra från din blogg sen. Kanske ska slå till och tipsa om din blogg på Tillvaron.se förresten, du är ju så sjukt duktig! Får jag ta lite bilder härifrån? Skriver givetvis att du tagit dom!

Svar: Åh vad jag skulle bli glad då Emma! Klart att du får :) tack fina du!
Suzanne Bruks

Kommentera inlägget här :