Djungeltårta

publicerat i Tårtor;
 
I helgen har det varit namngivelsefest för lille John, och jag fick äran att hjälpa till med tårtan. Johns mamma är min bästa barndomskompis, och också min absolut bästa partner när det gäller bakning. Vi har alltid bakat tillsammans, och har väldigt roligt när vi gör det!
 
 
Till namngivelsen blev det en två våningar hög djungeltårta. Bottnarna är vanilj, och fyllningen består av lyxig marsankräm, färska jordgubbar och vispgrädde. Tårtan är spacklad med en smörkräm med vaniljsmak, och klädd i kavlingsmarsipan i blått och grönt.
 
 
Toppdekorationerna består av tre ugglor jag modellerat i sugar paste. Jag har aldrig varit någon hejjare på just modellering, så jag är nöjd över dessa operfekta små skapelser!
 
 
Runt kanten på den övre delen är djur och gräs utstansade i sugar paste
 
 
Den nedre delen är också dekorerad med sugar paste, och vågor av philadelphiasmörkräm är spritsade runt kanten
 
 
Pojkens namn fick pryda tårtan hela vägen runt.
 
 
Jätteroligt var det att få hjälpa till med tårtan till detta kalas!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sofia:

Vilken otroligt fin tårta! Vad du är duktig Suzanne!:)

Svar: Tack så mycket Sofia! Roligt att höra från dig <3
Suzanne Bruks

Kommentera inlägget här :