Igelkottar med nougattryffel

publicerat i Chokladpraliner;
 
Från Lyckas med mat beställde jag pralinformar från Chocolate World. De har en del olika roliga formar, bland annat en igelkottsform som jag då köpte. När jag frågade min sambo som råd vilken form han tyckte jag skulle köpa sa han direkt: "igelkotten är mest du". Det är nog sant. Djur är min stora kärlek i livet. Snart kommer våra egna igelkottar som vi har på gården. Det längtar jag till!
 
 
Pralinerna är i mörk choklad.
 
Fyllningen är en tryffel på vit choklad och nougat. Innuti kotten har jag också gömt en hasselnöt. Mums!
 
 
Jag hade lite problem med att få ut kottarna ut formen, så några gick sönder. Vet inte om det innebär att tempereringen idag inte riktigt lyckades, och att chokladen inte krypte som den skulle. Några fina kottar fick jag iaf, alltid något.
 
Så är det, man lyckas inte alltid fullt ut när det gäller bakning=) Huvudsaken det är roligt. Och helt ärligt, trasig eller hel pralin, de är lika goda ändå!
 
 
Och snart är det sommar, och då kommer de riktiga igelkottarna fram, längtar!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bakande Sara:

Så söta:)

2:a kommentar, skriven , av Mamma:

Fina kottar och snygga violcupcaces tycker mor och far.

Svar: Tack mamma! Duktig som kan kommentera=)
Suzanne Bruks

Kommentera inlägget här :