Angry Birds Cake Pops

publicerat i Cake Pops;
 
Till helgens födelsedagskalas var det också önskat Cake Pops med arga fåglar. Eftersom jag älskar att göra cake pops var jag inte sen att säga nej till det!
 
 
Dessa pops är gjorda på Ballerina Kladdkaka och Phildelphia med Marabousmak.
 
Cake Pops 12 st
 
12 klubbpinnar
1pkt Ballerina Kladdkaka
80g Philadelphia Marabou

Candy melts till överdrag
 
Smula sönder kexen i en matberedare, konsistensen ska påminna om kaffe. Tillsätt färskosten lite i taget, och rör till en fast deg som går att rulla.
Rulla bollar. Och fäst dem på varsinn klubbpinne. Lite smält choklad mellan pinnen och kakan gör att de fastnar bra. Låt kallna något i kylen.
 
Smält candy melts, och doppa varje klubba i överdrag. Garnera innan överdraget torkat!
 
 
 
I sugar paste har jag gjort näbbar, ögon och huvudfjädrar.
 
 
Candy melts kan även heta Sweet melts, och finns att köpa på panduro.
 
 
Arga, söta fåglar fyllda med choklad. Mums!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av TamiS:

Älskar din blogg.Jag bloggar om bröllop och skulle väldigt gärna vilja använda någon av dina bilder och länka vidare till dig.Jag tror mina läser hade velat kika in på din blogg också.

Svar: Visst får du det! Jätteroligt! :)
Suzanne Bruks

2:a kommentar, skriven , av michaela- mamma till tre 💗:

helt fantastiska!

3:e kommentar, skriven , av Sofia :

Har länge letat efter ett sånt här recept. Tack! Ska absolut testas.

Svar: Åh va roligt! Cake pops är fantastiskt roliga att göra, och om du söker i min blogg under kategorin cake pops finns där fler bilder och fyllningar att inspireras av :)
Suzanne Bruks

4:e kommentar, skriven , av Jennah - film, tv-spel, böcker!:

Var får man tag i "Candy melts"?

Svar: Candy melts är pastiller man smälter likt choklad, men som återgår till sin hårda form när den stelnar. Perfekt till Cake Pops, där man gärna vill ha kakorna i rumstemperatur utan att de smälter. Candy Melts hittar du att beställa från tex strosselannat.se, men finns att köpa på Panduro som har affärer lite varstans i Sverige. Panduro säljer det under namnet Sweet Melts. :)
Suzanne Bruks

Kommentera inlägget här :