Isglass med björnbär och svarta vinbär

publicerat i Glass;
 
- Hej, vad gör du?
- Jag jobbar.
-....Just det, du har ju inte sommarlov....
 
Det var min syster som ringde och påminde mig om att jag är den enda i familjen som inte arbetar som lärare. Min semester är dessutom sen i år, så långt bort som tre hela veckor... Nu är det dock helg, och några dagars ledighet!
Som kompensation till min sena semester tjuvsmakar jag på sommaren med mängder av hemmagjorda glassar istället, som ni säkert har märkt!
 
Min mamma gör den allra godaste svartvinbärssaften, på bär, socker och kärlek. Mammas hemmagjorda svartvinbärssaft fick bli till denna läskande glasspinne med björnbär och svarta vinbär.
 
 
 
2 delar outspädd svartvinbärssaft
1 del vatten
björnbär
 
Dela bären och fördela i isglassformar. Blanda ut saften med vatten och fyll i formarna.
Ställ in i frysen ca 30 min, och stick därefter ned en glasspinne i varje form. Låt glassarna frysa helt. Ca 6 timmar.
 
 
Om det är något jag saknar här uppe så är det björnbär...
 
 
Nu får gärna värmen komma också, så det får bli sommar på riktigt någon gång!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni - Vimsiga mamman:

tack för påminnelsen, har också sånna där plastgrejor att fylla med gott :)

2:a kommentar, skriven , av Jennifer:

Va gott det ser ut! :)

Kommentera inlägget här :