Sockrade juläpplen

publicerat i Övrigt;
 
Ni är så fantastiskt fina som kikar in här varje dag fastän jag varit så osynlig! Graviditeten gör mig trött, och bloggandet har hamnat åt sidan.
 
Jag tänkte bjuda er på ett litet inspirationsinlägg till juldekorationer på julbordet!
 
 
Sockrade juläpplen
 
Detta är nästan pinsamt lätt att göra! Allt som behövs är äggvita, socker och fina äpplen, gärna i rött och gult, sådana finns det gott om nu till jul.
 
Skölj av och torka äpplena noga.
Pensla ett äpple noga med äggvita, så det täcker hela äpplet, och rulla det därefter i socker. Eventuellt kan man behöva strö lite socker kring stjälken på äpplet då det kan vara svårt att rulla hela äpplet utan att ta i det. Ställ åt sidan att torka.
 
Svårare än så är det inte :) Och så himla effektfullt!
 
 
Om man vill kan man klistra på stjärnor på äpplet innan man penslar dem, och när sockret torkat drar man bort klisterlapparna och får ett vackert mönster i äpplena!
 
 
Tänk en skål med detta!
 
 
Glad fjärde advent!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni - Vimsiga mamman:

Jättefint :)

2:a kommentar, skriven , av Helena Nilsson:

Hej, jag undrar om du har möjlighet att göra en tårtbeställning till Nyårsafton. Den ska vara liten alternativt bakelser. Det är kort varsel men jag kan i så fall hämta och du får gärna använda mycket av din egna fantasi.

Mvh Helena
[email protected]

Kommentera inlägget här :