Det har varit lite tyst ett tag...

publicerat i Övrigt;
 
En enorm sorg har tagit sig in i vårt hus, och satt sig i varenda möbel, sak och kropp. Min bästa vän, stora kärlek och älskade katt Lucifer har lämnat oss. Ena stunden låg han vid min sida alldeles full av liv och lycklig, den andra var han borta. Vi har begravt honom under den syrén där han gärna låg och spanade efter fåglar.
 
Lucifer betyder Ljusbringaren, och namnet tillhörde en av ärkeänglarna. För att hjälpa oss genom denna sorg har vi därför bestämt oss för en ny liten ängel. Azrael. En liten ragdoll som vi ska hämta om en vecka.
Azrael betyder "den som Gud hjälper", och är den ängel som hjälper själar över till andra sidan, och skänker kraft åt den som sörjer. Vi tycker det passar bra <3
 
Denna sorg är varför jag inte bloggat på ett tag. Jag har varit/är lamslagen och inte på något sätt kreativ. Förhoppningsvis kommer dock vårt nya lilla yrväder både med glädje och skaparlusta!
 
 
En bröllopstårta har det blivit i helgen, den ser ni i nästa inlägg.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie Bergman - Om livet på Cypern:

Stor kram från mig!

Kommentera inlägget här :