Bröllopstårta

publicerat i Tårtor;
 
I helgen har jag gjort min första bröllopstårta. Med tanke på temperatur, luftfuktighet och transport är jag ändå nöjd med resultatet, och det är förhoppningsvis även brudparet! :)
 
 
 
Färska jordgubbar, glasscreme och vaniljgrädde är fyllningarna. Bottnarna sockerkaka. Den är spacklad med marängsmörkräm och täckt med vit marsipan.
 
 
Pionen är gjord i gum paste som jag färgat i olika rosa nyanser.
Toppern är gjord i gum paste och lace decor.
 
Tyvärr hade jag bara någon minut att fota hemma hos brudparet, så bilderna är lite sisådär. Ni får hålla tillgodo.
 
 
Grattis till Peter och Sara på er stora dag! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Snyggt!

2:a kommentar, skriven , av Marie Bergman - Om livet på Cypern:

Duktig du är :) Den blev superfin!

3:e kommentar, skriven , av Leila:

För en första tårta så är den ju gudomlig! Aldrig att man skulle kunna gissa att det är den första heller, vansinnigt fin. Och jag älskar pioner, synd att jag redan är gift, annars hade du fått göra min bröllopstårta :D
//Leila

4:e kommentar, skriven , av elisabeth:

vilken underbar tårta.. en sån vill jag också beställa.. bor bara ett stenkast ifrån dig..

ha det gott i värmen

5:e kommentar, skriven , av Anna:

Den ser helt fantastisk ut, vad duktig du är :)

6:e kommentar, skriven , av Tamara:


Åh gud vad vackert det blev!

Svar: Men tack så mycket! :)
Suzanne Bruks

7:e kommentar, skriven , av Sara:

Åh så otroligt fin ! :)

8:e kommentar, skriven , av Elias:

Hej du få gärna smsa 0738379640 om du skulle vilja göra en tårta till min lillebror som fyller 2år

Kommentera inlägget här :