Isglass med rabarber och jordgubbar

publicerat i Glass;
 
Jag fick underbar hemmagjord rabarbersaft av min fina vän Paula. Den fick bli till läskande isglasspinnar!
 
 
Isglass på rabarbersaft
 
2 dl saft
1 dl vatten
jordgubbar
 
Blanda ut saften med vatten, och fördela i isglassformar. Skiva ner några jordgubbar i varje glass. Ställ i frysen ca 45 min, och sätt därefter ner en glasspinne i varje form. Det går jättebra att klippa sugrör och använda som pinne! Frys glassen ytterligare ca 6-8 timmar. Njut.
 
 
För att lossa glassarna ur formarna kan man ställa ner formarna i varmt vatten några sekuder, och därefter trycka ut glassarna.
 
 
En enkel och vacker isglass som verkligen smakar sommar!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ellinor:

Ser supermaskigt ut! Vart kommer glasspinnarna på bilden ifrån? :)

Svar: Glasspinnarna är vanliga sugrör som jag köpt på Lagerhaus :)
Suzanne Bruks

2:a kommentar, skriven , av gelicaangelica.blogg:

Ser härligt gott ut! Är glad att jag och min familj odlar jordgubbar :)

Svar: Lyllos dig! Jordgubbar är kanske det bästa jag vet i bärväg. Vi hade ett fint land, men det blev angripet av hjortronlövbaggar i år, så vi fick dra upp hela landet. Nästa år ska vi testa att sätta nya plantor :)
Suzanne Bruks

3:e kommentar, skriven , av Johanna:

Gott det ser ut!

4:e kommentar, skriven , av Malin Jonsson:

Åh så fina och så gott det ser ut! :D

5:e kommentar, skriven , av Marie Bergman - Om livet på Cypern:

De ser riktigt riktigt goda och fina ut =)

6:e kommentar, skriven , av frida:

vilken härlig blogg. kul att hitta hit=

denna saften skall jag absolut prova. har aldrig smakat rabarbesaft=)

7:e kommentar, skriven , av Robex Lundgren:

härliga bilder

8:e kommentar, skriven , av helenawj.blogg.se:

Gud så häftiga de ser ut, trodde först att det var vattenmelon ;)

9:e kommentar, skriven , av Lillan & Jag:

Ser super mumsigt ut :D Måste testa och göra några såna till Lillan! Har ju kokat egen rabarbersaft så ^^

Kommentera inlägget här :