Marängsviss Cupcakes

publicerat i Cup Cakes;
 
Maräng, banan, chokladsås, grädde... Få efterrätter är så magiskt gott som marängsviss! Här kommer klassikern i en ny tappning, som cup cake.
 
 
Marängsviss cup cake
 
2 ägg
2 dl socker
2 dl mjöl
1 tsk bakpuler
1 tsk vaniljsocker
75g smör
½ dl mjölk
 
 
1 banan
1 dl grädde
choklad att smälta
 
 
3 äggvitor
2 dl socker
vaniljsocker
 
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret. Vispa ägg och socker vitt och luftigt, och tillsätt därefter de torra ingredienserna. Blanda om. Tillsätt mjölken i smöret, och blanda ner i sockerkakssmeten. Rör tills allt är blandat.
Grädda i ca 15 min.
 
Låt muffinsarna svalna.
 
Vispa upp grädden. Gröp ur kakorna i mutten så du får en liten skål i varje muffin. Mosa bananen och blanda med grädden. Fyll varje hålrum med banangrädde. Smält chokladen och ringla över grädden.
 
 
Vispa äggvitorna till ett vitt skum. Blanda ner lite socker i taget och vispa tills du har en slät maräng. Smaksätt med vaniljsocker.
 
Spritsa marängfrostingen på kakorna.
 
 
Muffinsformarna har jag köpt på Clas Ohlson. 
 
 
 
Mjuka sockerpärlor i rosa blir vackert på.
 
 
Fantastiska marängsviss cup cakes!
 
 
Trevlig helg!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av PINKPIERCINGS.se:

Åh va goda dom ser ut! :D

Svar: Tack så jättemycket, fantastiskt mumsiga :)
Suzanne Bruks

2:a kommentar, skriven , av Elin :

Hej!

Det här är Elin som köpte lägenheten av er på Teg. Snubblade in här och tyckte jag kände igen dig! Ville bara berömma till en bra blogg med fina frestande bilder. Jag och sambon är inne i en nytto tränings period nu, men jag har många recept på lager från din blogg :) lycka till!

Svar: Hej Elin! Vad roligt att du hittade hit :) Tackar så mycket, jag kämpar på med fotografering och bakning så det är jätteuppmuntrande att höra! Bloggen finns kvar, du är alltid välkommen hit för att frestas eller inspireras :)
Suzanne Bruks

3:e kommentar, skriven , av Marie Bergman - Om livet på Cypern:

Åhåå mums! =)

4:e kommentar, skriven , av linah:

åå så gott:D
o va fina dom är!

5:e kommentar, skriven , av Nalliiz:

De va riktigt vackra! låter otroligt gott!

Svar: Tack så jättemycket!!
Suzanne Bruks

6:e kommentar, skriven , av Johanna:

De ser gudomligt goda ut!!

7:e kommentar, skriven , av Michelle:

Så fina och ser riktigt smarriga ut! :)

Svar: Tusen tack! Kombinationen med dessa smaker kan som inte gå fel. Jättegott :)
Suzanne Bruks

8:e kommentar, skriven , av Carina:

så gott det ser ut!

9:e kommentar, skriven , av KassandraPalma:

Åh så gott!! duktigt

Svar: Tack! :)
Suzanne Bruks

10:e kommentar, skriven , av Flisan:

Ser gott ut :D

11:e kommentar, skriven , av Louise:

Åh vad gott!

12:e kommentar, skriven , av Johanna E:

Fantastiskt fina! :)

13:e kommentar, skriven , av AmandaMathers.se:

Jag blev så himla inspirerad när jag såg det här och var tvungen att testa! Och det blev så sjukt gott. Jag använde choklad istället för banangrädde dock. Skulle vara kul om du gick in och kikade: http://amandamathers.blogg.se/2014/april/cupcake-med-choklad-marang.html#comment :D kommer garanterat fortsätta läsa din blogg!

Svar: Det är precis därför jag bloggar om mitt bakande, jätteroligt att du gav dig på ett av mina recept! Tack för att du delar med dig:)
Suzanne Bruks

14:e kommentar, skriven , av C:

Åh! Dom ser sååå goda ut! Och dom låter lika goda!! Dessa måste jag testa att baka! :D

15:e kommentar, skriven , av Riikka:

Ville bara tacka så himla mkt för receptet. Dom var sååå goda!!

Svar: Men så underbart roligt att höra!!
Suzanne Bruks

16:e kommentar, skriven , av Johanna:

Hur många blir det? :)

Svar: Ca 12st. :)
Suzanne Bruks

Kommentera inlägget här :