Easter Cupcakes

publicerat i Cup Cakes;
 
Hoppas ni alla har en fantastiskt härlig påsk!
 
I all hast knåpade jag ihop en påskig cup cake, med bara det allra godaste jag vet. Choklad, hallon, grädde och kolasnören.

 
Easter cup cakes 12 st
 
2 ägg
2 dl socker
2,3 dl mjöl
½ dl kakao
1 tsk bakpuler
1 tsk vaniljsocker
75g smör
½ dl mjölk
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret. Vispa ägg och socker vitt och luftigt, och tillsätt därefter de torra ingredienserna. Blanda om. Tillsätt mjölken i smöret, och blanda ner i sockerkakssmeten. Rör tills allt är blandat.
Grädda i ca 15 min.
 
När muffinarna är kalla, gröp ur mitten och fyll med hallon, eller något annat du tycker om, som en trevlig överraskning!
 
 
Garnering av dessa cup cakes:
 
Nonpareilles strössel
Nutella eller Philadelphia med chokladsmak
3 dl grädde
Vaniljarom
Grön hushållsfärg
Kolasnören
Godisägg
 
Plocka muffinsarna ur sina formar. Bre lite philadelphiaost, nutella eller annat kladdigt på kanterna, och rulla därefter kakorna i strössel.
Vispa grädde, vaniljarom och karamellfärg. Spritsa över muffinsarna med valfri tyll.
Rulla ihop kolasnören till små reden, och lägg längst upp på kakorna, garnera redena med godisägg. Jag använde de tryffelägg jag bakade igår.
 
 
Glada, pastellfärgade påskcupcakes!
 
 
Fortsatt trevlig helg på er alla! <3
 
 
Nu fortsätter vi njuta av solen och värmer upp grillen!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annika:

Mums!

Kommentera inlägget här :